Apel de finanțare Timbrul Monumentelor Istorice
Apel de finantare Timbrul monumentelor istorice
Sesiunea octombrie 2021-februarie 2022
Cererile de finanțare pentru cele 4 subprograme Apelul 1/2022 pot fi încărcate până pe 1 februarie 2022.
Detalii despre lansarea Apelului curent
Informații utile aici: https://patrimoniu.ro/restaurare/timbrul-monumentelor-istorice-tmi/apel-timbru-monumentelor-istorice-tmi-2022
Ambasada SUA oferă finanțări pentru conservarea obiectivelor culturale
Un nou apel: proiecte de cooperare în învățământul universitar
Astăzi, 11 octombrie 2019, a fost publicat apelul la propuneri de proiecte de cooperare pentru învățământul universitar, runda 2019 – singura rundă de finanțare pentru anul în curs. Proiectele vor fi finanțate prin Programul de Educaţie, Burse, Ucenicie şi Antreprenoriatul Tinerilor (ESAYEP), 2014-2021, Mecanismul financiar al SEE (Spațiul Economic European), urmând a li se aloca un buget de 570.508 EUR.
Oportunități de finanțare | Unitatea de Management a Proiectului
În conformitate cu prevederile art. 5 lit. a) și art. 8 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 5/2017 privind stabilirea unor măsuri organizatorice la nivelul administrației publice centrale cu privire la Centenarul României, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunătăţirea sistemului de finanţare a programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 245/2001, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Ordinului ministrului culturii și identității naționale nr. 2319/2018 pentru aprobarea Ghidului privind procedura de selecţie a manifestărilor, acţiunilor şi proiectelor de aniversare a Centenarului României (1918 - 2018) şi a Primului Război Mondial, formulate şi asumate de entități persoane juridice de drept privat fără scop patrimonial, organizarea şi funcţionarea comisiilor, precum şi procedura de soluţionare a contestaţiilor,
Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale organizează sesiunea de selecţie a propunerilor de manifestări, acţiuni şi proiecte de aniversare a Centenarului României (1918 - 2018) şi a Primului Război Mondial formulate şi asumate de entități persoane juridice de drept privat fără scop patrimonial.
Dosarele de participare vor fi transmise începând cu data de 18 mai 2018, ora 08:30, până la, cel mai târziu, data de 18 iunie 2018, ora 17:00, la sediul Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale din B-dul Unirii nr. 22, 030833, Sector 3, București (în atenţia Departamentului Identitate Națională).
Dosarele pot fi transmise şi prin poştă, în plic închis, cu confirmare de primire, la Registratura Generală a Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, b-dul Unirii nr. 22, sector 3, Bucureşti cu menţiunea pentru Departamentul Identitate Națională - „manifestări/acţiuni/proiecte de aniversare a Centenarului României (1918 - 2018) şi a Primului Război Mondial”, cu condiţia să fie înregistrate la Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale până la data limită stabilită în anunţul public.
Plicul conţinând dosarele trebuie să conțină următoarele informaţii:
- denumirea completă şi adresa solicitantului;
- titlul proiectului;
- sesiunea de depunere;
-menţiunea pentru Departamentul Identitate Națională - „manifestări/acţiuni/proiecte de aniversare a Centenarului României (1918 - 2018) şi a Primului Război Mondial”.
Dosarele de participare ale solicitanților trebuie să conţină următoarele documente:
- cererea de finanţare nerambursabilă tipizată, completată, semnată și ștampilată de către reprezentantul legal al solicitantului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la Ghid; cererea de finanţare nerambursabilă se completează prin descărcarea forumularului tipizat;
- actul constitutiv și statutul, actualizate, precum și actele doveditoare ale sediului şi patrimoniului iniţial ale solicitantului, precum şi actele aditionale, după caz, în copii certificate „conform cu originalul” şi semnate pe fiecare pagină;
- certificatul de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, unde este cazul, în conformitate cu legislaţia în vigoare, în copie certificată „conform cu originalul”;
- certificatul de atestare fiscală emis de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, precum și Certificatul fiscal emis de administraţiile locale, aflate în termen de valabilitate, în original;
- adeverinţă/extras din Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, eliberat de către instanţa competentă/Ministerul Justiţiei, care atestă că acesta nu se află în procedură de dizolvare, nu mai vechi de 30 de zile de la data emiterii, sau alte acte doveditoare ale dobândirii personalității juridice, în copii certificate „conform cu originalul” şi semnate pe fiecare pagină;
- dovada existenței altor surse atrase/proprii, respectiv contracte, facturi şi documente de plată, după caz;
- CV-urile membrilor echipei;
Suma totală disponibilă pentru finanţarea manifestărilor, acţiunilor și proiectelor propuse, alocată prezentei sesiunii, este în cuantum de 50 milioane lei.
Suma minimă aferentă unui proiect, care poate fi solicitată, este în cuantum de 50 mii lei.
Suma maximă aferentă unui proiect, care poate fi solicitată, este în cuantum de 5 milioane lei.
Termenul maxim de finalizare al proiectelor este 07 decembrie 2018.
Informații privind criteriile de eligibilitate ale solicitanților și ale proiectelor, organizarea şi funcţionarea comisiilor, modalitatea de analiză și selecție, precum și de soluționare a contestațiilor, se regăsesc în Ghidul privind procedura de selecţie a manifestărilor, acţiunilor şi proiectelor de aniversare a Centenarului României (1918 - 2018) şi a Primului Război Mondial, formulate şi asumate de entități persoane juridice de drept privat fără scop patrimonial, organizarea şi funcţionarea comisiilor, precum şi procedura de soluţionare a contestaţiilor, aprobat prin Ordinul ministrului culturii și identității naționale nr. 2319/2018, publicat pe site-ul Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale.
Având în vedere prevederile art. 2, alin. (1) din Legea nr. 238/2010 privind declararea zilei de 15 ianuarie Ziua Culturii Naţionale, Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale alocă suma de 250.000 lei pentru sprijinirea derulării proiectelor şi acţiunilor culturale dedicate Zilei Culturii Naţionale, în anul 2018. Valoarea maximă a sprijinului financiar pe proiect/acţiune acordat de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale este de 25.000 lei. Solicitările se pot depune personal în zilele lucrătoare la Registratura Ministerului Culturii și Identității Naționale, din Bd. Unirii Nr. 22, Sector 3, Bucureşti, cu menţiunea „Proiect Ziua Culturii Naţionale 2018” până la data de 29 decembrie 2017, orele 14:00 sau în format electronic la adresa de e-mail: ziuaculturiinationale@cultura.ro sau prin servicii de transfer de fișiere până la data de 02 ianuarie 2018, orele 24:00.
Pentru a participa la selecţia de oferte, solicitanţii trebuie să depună documentaţia de solicitare a sprijinului financiar.
Dosarele de participare trebuie să cuprindă următoarele documente:
- Cererea de sprijin financiar pentru oferte culturale care se completează prin descărcarea sau accesarea formularului tipizat de pe site-ul oficial al Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, www.cultura.ro (Anexa nr. 1);
- Copia, conform cu originalul, a hotărârii judecatoreşti de înfiinţare/autorizare, definitivă şi irevocabilă, care să ateste personalitatea juridică, unde este cazul, cu toate modificările şi completările ulterioare (în cazul instituţiilor publice, actul normativ de înfiinţare);
- Copia, conform cu originalul, a actului constitutiv, statutului şi actele doveditoare ale sediului şi patrimoniului iniţial ale solicitantului, precum şi actele adiţionale, după caz;
- Copia, certificată pentru conformitate, a certificatului de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor (unde este cazul, în conformitate cu legislaţia în vigoare).
- Certificatele de atestare fiscală, eliberate de ANAF și administraţia publică locală, aflate în termenul de valabilitate, în original.
Pentru a putea beneficia de finanţare, solicitantul trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
- este persoană fizică autorizată, respectiv persoană juridică înfiinţată în conformitate cu prevederile legale, cu excepţia instituţiilor aflate în subordinea Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale;
- desfășoară programe, proiecte și activități culturale, potrivit actelor constitutive;
- a respectat obligaţiile asumate prin contractele de finanţare nerambursabilă anterioare
- nu are datorii la bugetul de stat și la bugetul local.
Nu au dreptul să participe în cadrul selecţiei, solicitanţii aflaţi în următoarele situaţii:
- sunt în incapacitate de plată;
- au plăţile/conturile blocate conform unei hotărâri judecătoreşti definitive.
Pentru a putea participa la sesiunea de selecție, proiectele culturale vor avea ca perioadă de desfășurare intervalul 14-31 ianuarie 2018.
Criteriile de selecție sunt cuprinse în Grila de evaluare a ofertelor culturale (Anexa nr. 2).
Calendar:
- 29 decembrie 2017, orele 14.00 – data limită pentru depunera dosarelor la Registratura Ministerului Culturii și Identității Naționale
- 02 ianuarie 2018, orele 24.00 - data limită pentru depunera dosarelor in format electronic
- 3-4 ianuarie 2017 – selecția dosarelor și publicarea listei de câștigători
- 5 ianuarie 2017 – depunerea contestațiilor
- 8 ianuarie – soluționarea contestațiilor și publicarea listei finale
- 9-12 ianuarie - încheierea contractelor de finanțare
Documente:
- Norme Ziua Culturii Naționale 2018
- Anexa 1 - Cerere de finanțare
- Anexa 2 - Grila de evaluare
- Anexa 3 - Declaratie de imparțialitate
- Anexa 4 - Contract de sprijin financiar
Acest fond sprijină, an de an, conservarea obiectivelor de genul: clădiri istorice și situri arheologice, obiecte și colecții culturale/de patrimoniu, obiecte arheologice și etnografice, picturi, sculpturi, manuscrise, muzică tradițională, meșteșuguri ș.a.
Termenul limită de trimitere a proiectelor este 20 dec.2017 (inclusiv).
Vor fi două tipuri de finanțare:
- PROIECTE ÎN VALOARE DE 10.000 -200.000 USD, cu termen limită de depunere: 20.XII.2017
- PROIECTE DE MARE ANVERGURĂ, ÎNTRE 200.000-979.000 USD, cu termen de depunere: 20.XII.2017/ pentru prima etapă de selecție. Coordonatorii proiectelor care se vor califica pentru etapa 2, vor fi anunțați prin e-mail.
Solicitanții sunt rugați să se adreseze, în scris, la adresa de e-mail: alexandrescui@state.gov pentru a primi, în detaliu, condițiile de participare și seria de formulare necesare, sau la tel.: 021.200.3684.
Proiectele se vor expedia exculsiv în limba engleză pe adresa de e-mail: alexandrescui@state.gov.
Nu sunt acceptate următoarele situații:
- Proiecte depuse de persoane particulare sau societăți comerciale;
- Proiecte privind restaurarea imobilelor aflate în proprietate privată, chiar dacă sunt în administrare publică sau urmează să fie, pe viitor, proprietate a statului sau a unui ONG.
După completarea formularelor, solicitanții trebuie să se înscrie, urgent, în bazele de date fiscale americane DUNS, SAM, NCAGE, fără de care nici un proiect nu este acceptat.
Ministerul Culturii și Identității Naționale lansează Programul ACCES CENTENAR - sesiunea 2017. Sesiunea de proiecte şi acţiuni culturale derulate în cadrul Programului ACCES CENTENAR - sesiunea 2017 prefigurează debutul manifestărilor culturale dedicate sărbătoririi Centenarului Marii Uniri de la 1918.
Suma alocată pentru finanţarea sesiunii de selecţie în cadrul Programului ACCES CENTENAR sesiunea 2017 este de 1.000.000 lei. Suma maximă care poate fi solicitată pentru un proiect/acțiune culturală este de 50 000 lei.
Pentru a fi eligibile, ofertele culturale depuse în cadrul Programului ACCES CENTENAR - sesiunea 2017 trebuie să se desfăşoare în intervalul 1 octombrie – 30 noiembrie 2017.
Dosarul de participare poate fi depus fie prin completarea formularului on-line, disponibil la adresa http://centenar.cultura.ro, fie în format fizic, în plic închis, la Registratura Generală a Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, b-dul Unirii nr. 22, sector 3, Bucureşti – pentru Direcţia Cultură Scrisă și Creație Contemporană, cu menţiunea „Proiect Program ACCES CENTENAR sesiunea 2017” sau prin poştă, în plic închis, cu confirmare de primire. Data limită pentru transmiterea dosarului de participare, indiferent de modalitatea aleasă, este 7 septembrie 2017.
Ofertele culturale, transmise în format fizic sau electronic, trebuie să cuprindă următoarele documente:
a)Cererea de finanţare nerambursabilă tipizată, completată şi semnată de către reprezentantul legal al solicitantului (Anexa 1). Cererea de finanţare nerambursabilă se completează prin descărcarea forumularului tipizat, de la adresa http://centenar.cultura.ro. În cazul transmiterii în format electronic, formularul on-line substituie Cererea de finanțare nerambursabilă, solicitanții ale căror oferte au fost acceptate fiind obligați ca în termen de 3 (trei) zile lucrătoare de la aflarea rezultatului să depună la Ministerul Culturii și Identității Naționale Cererea de finanțare nerambursabilă tipărită, completată și semnată.
b)Copia, certificată „conform cu originalul” şi semnată pe fiecare pagină, a hotărârii judecatoreşti de înfiinţare, definitivă şi irevocabilă, care să ateste personalitatea juridică, unde este cazul.
c)Copia, certificată „conform cu originalul” şi semnată pe fiecare pagină, a actului constitutiv, a statutului si a actelor doveditoare ale sediului şi patrimoniului iniţial ale solicitantului, precum şi a actelor aditionale, dupa caz.
d)Copia certificatului de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor (unde este cazul, în conformitate cu legislaţia în vigoare).
e)Copie a Certificatului de atestare fiscală aflat în termenul de valabilitate.
f)Certificatul de înregistrare de la Registrul Comerțului/judecătorie sau alte acte doveditoare ale dobândirii personalității juridice.
g)Dovada existenței altor surse atrase/proprii (contract de co-finanțare sau extras de cont).
h)CV-urile membrilor echipei.
În cazul transmiterii electronice, documentele de la literele b-h vor fi scanate format PDF și încărcate în aplicație. Solicitanții ale căror oferte au fost selectate sunt obligați ca în termen de 3 (trei) zile lucrătoare de la aflarea rezultatului să depună la Ministerul Culturii și Identității Naționale exemplarele tipărite ale acestor copii, în format fizic. În cazul ofertelor transmise în format electronic, dacă acestea nu sunt completate cu documentele tipărite menționate mai sus în termenul stabilit, dosarele vor fi respinse, iar sumele de bani aferente redistribuite conform procedurii stabilite prin prezentele norme.
Toate informaţiile legate de modul de aplicare pentru această sesiune de finanţare nerambursabilă, procedura de selecţie a ofertelor culturale din cadrul Programului ACCES CENTENAR - sesiunea 2017, organizarea şi funcţionarea comisiilor, precum şi procedura de soluţionare a contestaţiilor, se regăsesc în anexele de mai jos.
CALENDARUL
PROGRAMULUI ACCES CENTENAR – sesiunea 2017
Perioada de depunere a ofertelor culturale | 9 august – 7 septembrie 2017 |
Perioada de selecţie administrativă a ofertelor depuse | 8 – 12 septembrie 2017 |
Perioada de evaluare a ofertelor culturale | 13 –18 septembrie 2017 |
Afişarea pe website-ul Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, www.cultura.ro, a dosarelor evaluate | 19 septembrie 2017 |
Perioada de depunere a contestaţiilor | 20 - 22 septembrie 2017 |
Perioada de soluţionare a contestaţiilor | 25 - 26 septembrie 2017 |
Afişarea pe website-ul Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale a rezultatelor finale ale selecției ofertelor culturale | 26 septembrie 2017 |
Semnarea contractelor | 27 - 29 septembrie 2017 |
Norme metodologice ACCES CENTENAR - sesiunea 2017.pdf
Anexa 1 CERERE DE FINANTARE ACCES CENTENAR - sesiunea 2017.doc
Anexa 2 Contract 1 transa_ACCES CENTENAR - sesiunea 2017.pdf
Anexa 3 Contract 2 transe.ACCES CENTENAR - sesiunea 2017.pdf
Anexa 4 Grila de evaluare Proiect ACCES CENTENAR - sesiunea 2017.pdf
Anexa 5 Declaratie impartialitate ACCES CENTENAR - sesiunea 2017.pdf